Tips for Life (#1: Wear Sunscreen!): http://www.youtube.com/watch?v=sTJ7AzBIJoI

piątek, 4 marca 2011

Jak wytresować Smoka

Ahhh, retrospekcja mi się załączyła... :D
Ale ja nie o tym, bo dzisiaj znowu ma być grzecznie!
No więc dokładnie nie Smoka i nie wytresować. Ot, figura retoryczna mająca na celu pobudzić zainteresowanie Czytelników/Czytelniczek (w razie gdyby trzeba było).

I. Nazwać Go czule – np. Gryzek. Zadbać by miał dom, jedzenie, picie oraz plac zabaw (u Osobników Homo sapiens to ostatnie to przeważnie biurko i komputerek). Sprzątać regularnie, urozmaicać kreatywnie dietę.


II. Utrzymywać kontakt bezpośredni, oraz bawić się z Nim i rozmawiać, puszczać fajną muzykę (wszystko jak z Mężczyznami, tylko bez sex bo ja na gucwinizm nie choruję). O dziwo – często słucha i zwraca na nas uwagę!


III. Podtrzymać zainteresowanie tak, by wyczekiwał chwili bycia z nami jak kania dżdżu. Przy odpowiednim uwarunkowaniu, będzie szczęśliwy słysząc dźwięk naszego głosu – i okaże jak bardzo zależy mu na kontakcie (prawie jak Disneyowski piesek ze smutnymi oczami).


IV. Nie tresować specjalnie wcale lub tylko kierunkować odpowiednio. Inteligentny Chomik nauczy się fajnych rzeczy sam z siebie – i będzie chciał je zaprezentować, zwyczajnie po to by zrobić nam przyjemność. :) Chomik który np. nie ma skojarzenia że weekend to week-end (sic!) nie będzie się chciał nauczyć dla nas nic, no i wiadomo co o takim myśleć będziemy.





V. Przy odpowiednim docenieniu wysiłków/talentów Gryzka, sprawiamy że chce być z nami jeszcze częściej i zrobi wszystko by się do nas wyrwać z klatki codzienności, co zazwyczaj robi o zupełnie nieodpowiedniej porze, np. jakoś tak koło 1-2 w nocy (niektórzy dobrze wiedzą, że nie ma nic gorszego niż potworny wizg metalu o metal lub zgrzyt zębów na metalu, gdy Tamten stara się zwrócić na siebie uwagę lub wydostać na zewnątrz w środku nocki – dźwięk ten przysłowiowo umarłego by obudził!)


VI. Nie wiem jeszcze jak sprawić by chciał pozostać tylko w najbliższej przestrzeni mojej osoby a nie śmignąć gdzieś za regał przy zmniejszeniu kontaktu. Ale do tego podobno dochodzi się powoli, w miarę nabywania doświadczenia. 
Will keep you posted. :)

13 komentarzy:

  1. Inteligentny chomik sprawdzi szybko co jest za regałem (taka jego natura) i zaraz wróci do ciebie - bo będzie wiedział co dobre. :)

    P.S. Ty chyba w ogóle nie śpisz?

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyganiał kocioł garnkowi - ty też nie. :)
    Ja tam nie wiem - za regałem różne pułapki mogą czyhać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. I jak tu nie myśleć o przejściu na dietę wegetariańską?

    http://www.youtube.com/watch?v=TtmLVP0HvDg&feature=player_embedded

    OdpowiedzUsuń
  4. Szczwane licho! :)
    A o wegetarianizmie już się przymierzałam do pisania, bo to temat bolączka dla mnie (w sensie jestem absolutnie na NIE).

    OdpowiedzUsuń
  5. To napisz koniecznie. Z przyjemnością przeczytam. Jak wszystko zresztą ;) No i będzie okazja się pospierać, bo ja się przymierzam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Aga: regał jest potrzebny. :) If you love someone, set them free. If they come back they're yours - if they don't, they never were.
    R.

    OdpowiedzUsuń
  7. Release me:)

    https://www.youtube.com/watch?v=G_hNOzfh3pc

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten chomik momentami jak małpka akrobacje wyczynia - faktycznie chce się popisać. :)

    Icy Moon: mądre ptaszysko! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Icy Moon: :)
    Ja trzymam w klatce dla Jego własnego dobra, bo to akurat jest z tych Zwierzy o Bardzo Małym Rozumku.
    A skojarzyły mi się dwie piosenki, bo wreszcie czuję się free:
    Eminem (z powodu refrenu):
    http://www.youtube.com/watch?v=KV2ssT8lzj8
    oraz Moby (niestety oryginalne video usunięto chyba z Twojejtuby):
    http://www.youtube.com/watch?v=AI1lAA_WYEw

    OdpowiedzUsuń
  10. Daro: ja sama nie mam pewności, czy to chomik, małpka, dżdżownica (bo ryje pod wiórkami jakby glebę użyźniał) czyli jakiś bóbr od rzępolenia na metalu. Potworny Zwierz, ale nie można nie kochać. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. To co, że zgrzyta, szeleści, skrobie, itd., ale przynajmniej takiego dźwięku nie wydaje!

    http://www.youtube.com/watch?v=G1Tk-PodgXI&feature=fvwrel

    Poza tym, temu twojemu Gryzkowi dobrze z oczu patrzy, więc trzymaj się go. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Najbardziej podobają mi się zdjęcia nr 3 i 6. Ten chomik nadaje się do cyrku! No i na te oczy nie sposób się nie dać złapać. :)
    Ano-Nimka

    OdpowiedzUsuń